Kezdőlap » Hírek - Aktuális » Gyermeknap az ASK-ban

Gyermeknap az ASK-ban

Ez a cikk több mint egy éves információkat tartalmaz!

Minden eddiginél több, közel 260 óvodás és általános iskolás vett részt idén az Autista Segítő Központ gyermeknapi programján. A kicsik a hagyományos játékok mellett egy úgynevezett játékos érzékenyítő foglalkozáson is részt vehettek. A szervezők célja a programmal az autisták integrációjának segítése volt.

Az ASK Five csoport zenés műsorával nyitották meg idén az Autista Segítőközpont gyereknapi rendezvényét. A gyerekek kedvenc dalaikból állították össze a repertoárt, amit bemutattak a település általános iskoláiból és óvodáiból érkezett kortársaiknak. Nádudvari Péter, a központ zeneterapeutája azt mondja, a zenés foglalkozásoknak hála sokat fejlődnek az intézmény lakói.

– Kooperálni kell velem, kooperálni kell a kollégáimmal, kooperálni kel egymással miközben zenélünk. A rugalmasságot fejleszti, hiszen láttuk, hogy a színpadon is mennyi mozgás van, mennyi váratlan helyzet, amin spontán helyt kell állni és a kommunikációt is fejleszti, hiszen dalokat tanulunk, amelyek szöveggel rendelkeznek és ezáltal a szókincs és a verbális kifejezőkészség is fejlődik – sorolta Nádudvari Péter zeneterapeuta.

Arcfestés, ugrálóvár, társasjáték. A gyerekek a hagyományosnak számító gyermeknapi programok mellett részt vehettek a Kézen Fogva Alapítvány érzékenyítő foglalkozásán is.

– A fő cél az az, hogy elsősorban általános iskolás, de még középiskolás korosztállyal is megismertessük a különböző fogyatékossági típusokat, ezeknek a főbb jellemzőit és eloszlassuk a tévhiteket, az esetlegesen már bennük lévő félelmeket, szeretnénk, hogyha úgy gondolnák, hogy a fogyatékos emberek is ugyanolyan egyenlő jogú tagjai a társadalomnak, mint ők. Ás ezt most kell elkezdeni fiatal korban – mondta 315_1218_01

09:32-09:55 – Kelemen Petra, a Kézen Fogva Alapítvány kommunikációs munkatársa.

Az Autista Segítő Központ dolgozói nem csak az intézmény falain belül dolgoznak sokat. Küldetésüknek tartják az autisták integrációját is.

– Fő célunk ilyenkor, hogy az intézményben tanuló gyerekek jól érezzék magukat, illetve nem titkolt célunk ilyenkor a környékbeli iskolák, óvodák meghívása. Szeretnénk, hogyha az autizmussal élő gyerekek és az egészséges gyerekek együtt játszanának, megismernék egy picit az intézményt és ez által egy olyan gyermeknapot tudnának eltölteni, ami csak élményekből áll – részletezte Kis Erzsébet intézményvezető.

Azt, hogy az ehhez hasonló programok előbb-utóbb elérik a céljukat, talán mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy idén minden eddiginél több, körülbelül 260 gyöngyösi óvodás és iskolás vett részt az Autista Segítőközpont gyermeknapi programján.


Tovább az archívumra